Waarom?
Een V-CHEQ helpt je bij het in kaart brengen van je huidige gezondheid. Er bestaan vragenlijsten met uiteenlopende onderdelen, bijvoorbeeld bewegen, gewicht en afvallen en bloeddruk. Na een vragenlijst ingevuld te hebben, wordt je huidige leefstijl duidelijker voor jezelf en jouw coach. Ook stel je zelf duidelijke gezondheidsdoelen op, waardoor het makkelijker wordt om op een prettige manier dagelijks aan je eigen doelen te werken.
Voor het invullen dan de V-CHEQ’s ontvang je V-Points, die in de Vital10 webshop korting geven op mooie producten of bijvoorbeeld een weekendje weg.
Lees hier wat V-Points zijn en wat je er allemaal mee kan.
Nieuwe V-CHEQ's staan op het dashboard bij activiteiten. Als er nieuwe V-CHEQ's beschikbaar zijn word je per e-mail op de hoogte gesteld. Een overzicht van alle ontvangen en afgeronde V-CHEQ’s kan je zien door op 'V-CHEQ’s' te klikken in het linker hoofdmenu.
Hoe?
Om een V-CHEQ in te vullen, volg je onderstaand stappenplan.
Stap 1
Open de Vital10 App en log in.
Onderstaande pagina komt in beeld.
Stap 2
Door naar beneden te scollen vind je onder het kopje "Mijn openstaande activiteiten" welke V-CHEQ's je nog moet invullen. In dit voorbeeld is dat de V-CHEQ "Cardiovtiaal I1 Leefstijl".
Stap 3
Kies de V-CHEQ die je zou willen invullen. In dit voorbeeld is dat de "Cardiovtiaal I1 Leefstijl" V-CHEQ.
De vragenlijst opent zich. (zie onderstaande afbeelding)
De eerste vraag is een introductie in het onderwerp waar die V-CHEQ over gaat. Druk onderaan in de blauwe balk op het pijltje naar rechts om door te gaan naar de volgende vraag.
Stap 5
Er zijn verschillende soorten vragen: tekstvraag en meerkeuze vragen.
Vul bij een tekstvraag in het witte balkje je antwoord in en ga verder naar de volgende vraag door op het pijltje in de blauwe balk onderaan te drukken.
Druk bij meerkeuzevragen op het antwoord dat voor jou van toepassing is. Druk onderaan in de blauwe balk weer op het pijltje naar rechts om door te gaan naar de volgende vraag.
stap 6
Als je het einde van de V-CHEQ hebt bereikt zie je alle onderdelen die je hebt afgerond. Als je op de gele knop "versturen" drukt wordt de V-CHEQ verstuurd en is hij automatisch afgerond en verdwenen uit het Dashboard.
De V-CHEQ is nu afgerond en verstuurd naar jouw begeleidende zorgprofessional, die eventueel een persoonlijk advies kan geven aan de hand van je antwoorden.
Contact
Kom je er niet uit, of heb je een andere vraag? Neem gerust contact op via support@vital10.nl of bel 020-3053001.