Het kan voorkomen dat de stappen die op je Fitbit worden weergegeven niet overeenkomen met het aantal stappen in MijnVital10. Volg onderstaan stappenplan voor de iPhone om dit op te lossen.
1) Open de Fitbit app en controleer of de stappen in de Fitbit app overeenkomen met wat er op je Fitbit staat. Indien dit niet het geval is, dan moet de Fitbit app de data van je Fitbit bandje nog ophalen. Dit gebeurt (meestal) alleen als je de Fitbit app opent, vanwege nieuwe regels vanuit Apple. Dus:
- Open de Fitbit app
- Swipe omlaag
- De Fitbit app laadt de meest recente stappen
- Open de Vital10 app. Het kan ongeveer 15 minuten duren voordat het ge-update aantal stappen te zien is in de Vital10 app.
Nog steeds niet het juiste aantal stappen? Dat kan liggen aan de instellingen in de app Apple Gezondheid.
2) Open de app Gezondheid (Apple Health) op je iPhone.
- Druk op 'Stappen'
- Scroll naar onder
- Druk vervolgens op 'Gegevensbronnen en toegang'
- Controleer of 'Vital10' staat uitgevinkt. Dit moet namelijk uitgevinkt zijn.
Indien dit niet het probleem heeft verholpen, probeer dan onderstaand.
3) Verwijder de Vital10 app en download deze opnieuw.
- Open de Vital10 app
- Er verschijnt een blauw scherm met de vraag of de app gegevens mag halen uit Apple Gezondheid
- Druk op 'Deze vraag niet meer stellen' en vervolgens op 'Niet Akkoord'
- Log in de app op de manier die je gewend bent
- Druk op 'Meer' en vervolgens op 'Synchronisatie'
- Er verschijnt een pop-up van Apple met de vraag voor of Vital10 gezondheidsdata mag gebruiken uit Apple Gezondheid
- Druk op 'Niet toestaan' of, indien je een Omron bloeddrukmeter hebt op 'Diastolische bloeddruk' en 'Systolische bloeddruk'.
Nu zouden de stappen correct moeten synchroniseren. Heb je nog geen koppeling met FitBit? Volg dan dit stappenplan.